lördag 17 augusti 2013

BLÅBÄRSFUSKET

Hemma hos mina föräldrar växer blåbär bakom husknuten och det är dit jag brukar åka för att plocka .


i normala fall brukar jag tycka att det är skönt och rogivande att vistas i skog och mark men i går var det en riktig match och vevande med armar och ben , skogen var helt invarderad av knott . fy ! vad dessa små varelser kan förstöra en dag .


det blev lite blåbär i alla fall . minstingen som är väldigt förtjust i blåbärspaj gnällde om att det var en ynklig skörd , ska det där räcka hela vintern .
vi gav helt enkelt inte upp och plockade några liter till och när vi ändå var i farten så slank det även ner några liter hjortron . men det är nu vi kommer till fusket
för den senare skörden plockade vi direkt ur deras frys . så vi får nog tacka min mamma och pappa för att det blir blåbärspaj i dag .

2 kommentarer:

  1. Hahaha... bra att kunna plocka ur frysen ibland. Jag hatar knott och mygg, dom kan verkligen förstöra stämningen :)

    SvaraRadera
  2. he,he . jo vi var lite flink i fingrarna .

    SvaraRadera