söndag 27 oktober 2013

HELGBILDEN .

Så är vi mitt inne i spök och halloween tider och ungar som springer runt och skriker spök eller godis , på en sida fick jag tipset att ta ett stort vinglas och gå runt i grannskapet och ringa på när dörren öppnas sträcker man fram glaset och skriker
hello - viiiin . det kanske inte vore så dumt .
på en annan sida hittade jag denna bild och det finns tydligen en anledning till varför man INTE ska sy spök eller maskerad kläder till barnen . ha,ha .
hoppas ingen tar illa upp , vill bara visa hur tokigt det kan bli , när det inte blir som man tänkt sig .


ja , bilden är stulen och jag vet inte vem källan är . inte heller kan man väll ställa upp i helgbilden med en stulen bild så ni kan få titta på när jag dövar mitt socker sug .


övriga helgbilder hittar ni som vanligt med ett klick på länken .

11 kommentarer:

  1. En kopp kaffe och en god kaka råder bot på det mesta!
    Ha en skön söndagskväll

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns goda kakor och Kaffe.
    ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Halloween får lov att vara för min del.
    Känner inte för dessa spökerier.
    Men en fikastund är aldrig fel....

    SvaraRadera
  4. Det där med Halloween har jag aldrig förstått mig på!
    Men en läckerbit är aldrig fel.

    SvaraRadera
  5. Vi hade två spöken som ringde på dörren i fredags....men inte är det väl dags på ett par dar än...? Visst är det den 31 oktober, eller?

    SvaraRadera
  6. Haha.. det är ju högt i taket hos helgbilden men där går kanske gränsen! En lysande ide att gå runt hos grannarna med vinglaset :) tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Gillar idén om Halloooo viiin - Halloween gillar jag inte alls. I alla fall in te i Sverige. Köpmännens alldeles egna högtid; skrämmande kostsam för alla föräldrar! ;)
    Sockerintaget ser gott ut - Kaffet dubbelt så!!

    SvaraRadera
  8. Väldigt fel kan det bli men chokladkakan ser mumsig ut.
    /kiki

    SvaraRadera
  9. Tack för alla kommentarer , Gerdis tror det råder lite olika åsikter om vilken dag ungarna får spöka , här har det varit i helgen för att inte krocka med alla helgons dag då många vill fira den dagen enligt tradition .

    SvaraRadera
  10. Vi klarar oss från spöken undrar om det beror på vovvarna, sötsuget ska dämpas med godis;-)

    SvaraRadera
  11. Jamen vilken braig idé ! Halloween viiin. Ja, du får gärna komma och knacka på min dörr. Här såg jag en massa utklädda barn i helgen annars är Halloween något som går mig spårlöst förbi. När vi var nyinflyttade till Malta och bodde i vårt hus knackade det på dörren en kväll och utanför stod minst 5-6 barn. Alla sa, med ett stort leende, "Trick or treat" !! Var helt oförberedd, visste inte vad jag skulle göra, tackade, stängde dörren och skämdes ganska så mycket i efterhand. De måste tyckt att jag var en riktigt trist tant vilket jag också var ;-) Haha.. nu är det ingen som knackar längre.

    SvaraRadera