fredag 18 oktober 2013

PANN / GRYT LAPPAR

Fredag och jag vaknade till en vit omgivning , vad det har snöat i natt .
erkänner att det kändes lite tungt att ge sig iväg på morgonen när jag insåg att jag blir tvungen att promenera , vågar inte cykla i blixt halka och snömodd .
men vi har ju nya kycklingar igen så det var bara att ge sig av .


förvånad jag blev när det visade sig vara jätte skönt ute och promenaden var ingenting annat än uppfriskande .
ni som hängt med ett tag vet ju att här har det virkats tofflor i grått , svart och vit
som vanligt blir det ju alltid lite rest garner över så i går kväll när jag kollade på
Blacklist som jag tippar blir vinterns följetång av serier så blev det ett par pann / gryt lappar till av restgarnerna .

6 kommentarer:

  1. Snygga Grytlappar! Kul med ord, hade du bara skrivit pannlappar och ingen bild så hade jag och alla andra skåningar inte fattat vad du menar ;)

    Trevilg Helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gerdis har fattat från tidigare inlägg att om det heter pann eller gryt lappar helt enkelt beror på var i landet vi bor .. en sån sak man aldrig tänker på ..

      Radera
  2. Hua för snön, men skönt att promenaden gick fint ändå! Jättefina pannlappar med snygga, smidiga färgövergångar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. snön är rätt ok bara man slipper plumsa , skotta eller frysa
      tyvärr går dom dagarna att räkna på en hand / vinter .

      Radera
  3. Hej! Verkligen fina grytlappar. De små kycklingarna var väldigt söta.
    Hos mig har det inte kommit någon snö ännu, men kallt har det varit i natt.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är fart på nya ung tuppen , har fått flera kycklingar sen han kom till oss .. trevlig helg till dig med .

      Radera