måndag 16 december 2013

LUV HALSDUK

När jag surfat runt här på era bloggar och pysselsidor har jag sett flera varianter på kombinerad luva ( mössa ) och halsduk och naturligtvis när det är någonting man vill ha så hakar man ju på och virkar en egen variant .
men hur tänkte jag nu -- ha,ha,ha om jag bara hade haft förstånd att välja ett blått garn så hade ingen människa i världen kunnat se skillnad på mig och en smurf .


men om man struntar i att dra på sig luvan och istället låter den hänga bakom ryggen och bara använder den som halsduk kanske det kan funka ..

2 kommentarer:

  1. Hej! Den luvhalsduken var jättefin. Jag har också klurat och funderat på att virka en sådan. Längre än så har jag inte kommit.
    Önskar dig en trevlig tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Irene , den var lätt att virka men tyvärr tycker jag inte den var så vidare snygg på .. men,men . kanske värmer skönt .

      Radera