tisdag 15 april 2014

PÅSK BUKETT AV PRINGLESRÖR OCH DAGSTIDNINGAR .

Påsken närmar sig med stormsteg . I dag när jag var ute och promenerade så såg jag att dom fällt en hel del träd i närheten av vårat hus och jag blev ju tvungen att plocka med mig lite ris eller lite för mycket ris .
har dåligt med vaser för att kunna placera ut ris i vartenda rum och fick istället lägga min energi på att fixa vaser .
sparade pringles rör och morgon tidningen .
börja med att snurra tidningsblad runt en penna och limma ihop .


så är det bara att limma fast pappers rullarna på rören och knyta ett band runt skapelsen . jag har bara tryckt ner torra kvistar men för er som vill ha blad på grenarna så går det utmärkt att ha vatten i rören .eller använda glasburkar , plasthinkar,mjölkpaket . man tager vad man haver .


för att få ett lite mer färg glatt arrangemang kan man byta ut dagstidningen mot barn serier eller varför inte sugrör så slipper man snurra pappret .


4 kommentarer:

  1. Jätte snyggt! Roade mig också i helgen med att rulla pappers rullar.

    SvaraRadera
  2. Sobert och fint! Undrar just om du inte riktigt biten av det här med papper?? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Erkänner lopplisa att jag är rätt såld på papper nu
      finns ju så mycket roligt att göra och material blir man ju aldrig utan .

      Radera