fredag 9 maj 2014

FRI HANDS VIRKNING - SOMMARTOP .

Jag personligen gillar inte att slaviskt följa ett mönster och det kanske beror på att jag sällan fattar dom och allt som oftast slutar det i någon hitta på variant . Men jag tycker att man ska våga mer och inte vara så självkritisk för det kan bli rätt ok i alla fall . Nu har jag virkat ett linne eller sommar top helt efter fantasi . jag började med att virka runt som en duk ,mätte bredd mot en T-shirt för att vara säker på att få rätt storlek. Fortsatte med axelband och virkade ihop sidorna .
plockade upp maskor och fortsatte virka runt både fram och baksida samtidigt och det blev inte så dumt .
ser lite buckligt ut på bild men det syns inte då man har den på sig . om man vill kan man ju fortsätta till en sommar klänning.


Ha en skön fredag kväll .

4 kommentarer:

  1. Fint det blev. Man kan skapa egna mönster....♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , det var faktiskt lättare än jag trodde om man lägger ut ett plagg och virkar efter det . blir nog fler .

      Radera
  2. Åh, fint! Snyggt till vita jeans och sommarbruna armar.
    Kram
    G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarbruna armar , ha ha jag tillhör gänget blekfisar som inte lyckas få mer än ev lite rödfärg och massor av fräknar ..men det kanske passar det med och vita jeans har jag i alla fall .

      Radera