söndag 15 juni 2014

TAVLA .

Som pysslare måste man våga misslyckas och det har vi nog alla gjort mer än en gång .men det är väl så man lär sig och vågar prova . eller så fungerar man som mig och aldrig ger sig och kör på samma misstag om och om igen .
Nu tänkte jag visa det vanligaste misstaget jag har för vana att göra .
Hittar en hemma byggt tavla på loppis som var dränkt i flera tjocka lager med oljefärg och vem som helst kan ju begripa att den är omöjlig att måla över med lyckat resultat , men eftersom den bara kostar 10 kr så släpar jag naturligtvis hem den i alla fall . för att dölja den gamla oljemålningen så tar jag fram väggfärg och kluddar fram och tillbaka och lite runt i cirklar ungefär lika många lager som originalet. Byter till svart gammal för tjock väggfärg och jag som inte ens kan texta på fri hand tar en pensel lika stor som en sopkvast och inbillar mig att det kommer att gå bra .
Nähä inte ......Men vad tror ni om budskapet ? det har väl med karma att göra .
men det vet jag inte om jag tror på .ha,ha .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar