torsdag 31 juli 2014

KONSERV BURKAR

Iden här familjen har vi lite ombytta roller,I normala fall brukar det vara föräldrarna som talar om för barnen vad man får göra och inte.Men i går när jag skulle lämna lite tidnings returer så slängde jag ett öga i containern bredvid
Amen kolla !!!! Stora konservburkar som restaurangerna slänger. Naturligtvis blev jag tvungen att fiska upp några stycken .


Familjens minsting blev inte allt för imponerad - vad fn morsan du kan ju inte stå och gräva i soptunnan folk kommer tycka att du är en lodis,HA,HA... Men jag själv var nöjd över fyndet och det bar hem för att diska .
I vanlig ordning fick dom lite vitfärg och decopage över sig .


Locken har jag bara klippt ut i grov kartong och målat .


Så blev det några burkar för förvaring .

3 kommentarer:

  1. Häftiga burkar. Vad har du för lock till dom?

    SvaraRadera
  2. ...Nu såg jag det...kartong vad det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anni Rud , på en fb sida fick jag massor av tips som man kan ha till lock spis lock , gammla kastrull lock , kork underlägg m,m
      värt att tänka på nästa gång . skulle garanterat bli finare .

      Radera