måndag 8 september 2014

KAK / FRUKTFAT.

I dag när pysselsuget satte in drog jag en liten repa i skåpen och där finns ju en hel del som jag aldrig använder och bara står och samlar damm. Tog en pajform och en stor ljusstake som jag limmade ihop, delarna är ganska stora och tunga så för att vara på den säkra sidan använde jag 2 komponents lim avsett för porslin.


målade 2 varv i vitt för att inte motiven skulle lysa igenom och decopage över hela skapelsen.


Ljusstaken var ju snidad med krusiduller på så jag rev servetten i remsor och la dom lite omlott.
Men pajformen fick en hel servett så att man ser motivet. Det blev lite för stort till att använda som kakfat eftersom man omöjligt skulle se vem som sitter på andra sidan bordet.


Men kanske kan den passa på skänken och fylla med frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar