lördag 15 november 2014

TORGVANTAR

Ja så var det ju det här med UFO,n , varför blir man helt enkelt aldrig klar med vissa projekt.
Varför är det så svårt att avsluta pågående projekt innan man börjar ett nytt och varför känns det som att vad man än håller i händerna så finns det alltid någonting annat som känns roligare. Nu blev det många varför .
Men nu när lopplisa dragit i gång en cyberjunta för våra UFO,n så gäller det nog att haka på och i alla fall jag har då massor som behöver bli färdigt. Hade ett par torgvantar som legat i korgen och varit färdiga ett bra tag för det vara bara dekorationen som fattades . kommer inte ihåg hur jag hade tänkt och valde ett riktigt snabbt alternativ. Eftersom jag har en svart sjal som jag flitigt använder så virkade jag bara en remsa av luftmaskor och snörade liknande en skridsko .


En sak mindre i UFO korgen och det får jag nog känna mig nöjd med .


Nästa projekt hoppas jag ska bli en filt som är nästan klar och saknar bara kanten runt om .
trevlig lördag och glöm inte titta in på cyberjuntan hos lopplisa ni hittar länken i högra spalten .

2 kommentarer:

  1. Helmysiga! Finns det nåt mönster att lägga vantarna på? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ , Jag är värdelös på mönster , virkar nästan allting på fri hand .
      men 30 lm ...halvstolpar i bakre maskan så det blir resår i 8 varv .
      varv 9 . 10 halvstolpar , 10 lm hoppa över 10 maskor , 10 halvstolpar ... så 8 varv halvstolpar och virka ihop till en tub .
      plocka upp runt tummen och virka halvstolpar i 3 varv . avsluta med 3 lm , fm 3 lm varvet ut .... kanen uppe och nere är 2stolpar 2 lm 2 stolpar i samma maska , hoppa över 2 maskor fm varvet ut ... bara fortsätta i så många varv du vill ha .. jag är värdelös på mönster men hoppas du förstod ungefär .

      Radera