söndag 14 december 2014

SNÄCKSKALS SJAL + BAGGY MÖSSA .

I helgen har jag avverkat lite beställningar och först ut blev en baggy mössa och snäckskals sjal .
Mönstret till mössan hittar ni inne hos kungen och majkis i min blogglista till höger .
Jag kan ju som vanligt inte låta bli en liten dekoration , men eftersom jag inte vet om kunden vill ha någon blomma så levereras den lös med en garnbit så är det ju valfritt om hon vill sy fast den eller inte. Snäckskals sjalarna har jag haft ett öga på under en längre tid och googlade fram ett mönster som jag inte alls begrep , så jag sneglade på bilderna och gjorde någon form av hitte på variant .



Ganska stor blev den och kan nog fungera både runt halsen utomhus eller bara över axlarna inomhus om man känner sig frusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar