tisdag 21 april 2015

VIRKADE UGGLE TAVLOR

Som ni vet så har jag en tendens att samla på mig en massa bra att ha saker, Speciellt när jag springer runt på loppisar.
Det händer ibland att dom blir liggandes och jag glömmer bort hur det var jag tänkte . I min samling hade jag 2 ramar utan glas .
Dom var dessutom smutsiga och eländiga , krävde en ordentlig rengöring och lite ny färg .
Slarvmålade även botten eller ryggen ( skivan där själva motivet ska sitta ) och som ni ser skiftar den fortfarande i originalfärgen. Jag får för mig att det ger lite mer liv i hela skapelsen . Sen har jag virkat ugglor och limmat fast med limpistol.


Motivet är ju lätt att byta ut efter smak och skulle funka lika bra med en krans eller liknande .


Det var min veckas bidrag till symötet , för att se vad dom övriga bloggarna pysslat med så hittar ni länken i högra spalten .

4 kommentarer:

  1. Fina tavlor, supersöta ugglor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monkan , Roligt att få användning av ramarna trots att glasen var trasiga .

      Radera
  2. Jättefina tavlor och ugglor är ju ett favoritmotiv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , ja det har varit en hel del ugglor den senaste tiden och i alla möjliga former , uggle trenden har hållt i sig länge .

      Radera