tisdag 1 september 2015

FIGURER AV POLLY GARNET .


I vintras startade rusta en kampanj och sålde polly garn för 5 kr nystanet , ser att ni är många som använder det och jag hade nog velat höra vad ni tycker om det .Själv var jag inte nöjd alls , för det första var det mycket knutar i garnet .
Jag fick inte till någon sjal som jag egentligen hade tänkt mig eftersom garnet var alldeles för statiskt .
Ibland stämmer nog orden man får det man betalar för . Det enda jag kunde komma på att använda det till var figurer ( amigurumi ) till det funkar det i alla fall perfekt . Så jag började med 2 trasdockor.


Virkade på fri hand och klippte sönder en gammal kudde för stoppning . sen blev det 2 kärleks monster



Av bara farten fortsatte jag med 2 giraffer.


Måste nog säga att även om jag inte gillade garnet så är det riktigt drygt och jag har ett antal nystan kvar .

Nu får det vila en stund , förhoppningsvis kommer jag på fler användningsområden .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar